Když v životě najdeš cestu bez překážek, určitě nikam nevede...




21denní očišťující program

20. dubna 2009 v 20:46 | mondy |  Diety slavných

První týden

Ráno začněte den sklenkou teplé vody a trochou čerstvě vymačkané citronové šťávy, abyste si pročistila ledviny. Nastartujete tak zažívací systém a detoxikační proces.

● Snídaně: Smíchejte v misce bezlepkové müsli s rýžovým či sójovým mlékem. Nepřidávejte cukr, raději si dejte nakrájený banán. Jinou variantou jsou míchaná vejce (se sójovým mlékem raději než s máslem). Pokud nejíte vajíčka, zkuste míchané tofu na celozrnném toastu. Případně si dejte šálek přírodního bílého jogurtu a smíchejte ho s trochou organického medu.

● Svačina: Ke zdravé svačině si oloupejte a nasekejte dvě až tři mrkve, trochu syrového čínského zelí, růžičky květáku a hrášek. Nezapomínejte pít spoustu vody - ta někdy sama o sobě stačí, aby zahnala chuť na sladké. A když jí bude opravdu dost, nejen na sladké. Ne nadarmo se říká, že hlad je převlečená žízeň.

● Oběd: Během těchto tří týdnů si s sebou do práce berte raději oběd připravený doma. Přednost dejte zeleninovým polévkám a salátům. Musíte-li do restaurace, dejte si grilovanou rybu, kuřecí maso nebo míchanou teplou či syrovou zeleninu. Každé sousto pokousejte alespoň dvanáctkrát, usnadníte tak proces trávení.

● Svačina: Pokud budete mít odpoledne na něco chuť, zkuste bylinkový čaj a třeba bezlepkovou sušenku.

● Večeře: Ogrilujte si kuřecí nebo rybí maso, jako přílohu si dejte teplou zeleninu. Zkuste pro změnu opečený pastinák, červenou řepu nebo růžičkovou kapustu s pekanovým máslem. Také byste si mohla dát rizoto z přírodní rýže nebo biokuře (u nás zatím pouze k doptání na biofarmách) na kari s použitím sójového jogurtu.

● Než půjdete spát: Pokud na vás ke konci dne doléhá stres a cítíte napětí, zklidněte se u šálku mátového či heřmánkového čaje. Dejte si horkou koupel s horskou solí, uvolníte svaly a dostanete z těla nečistoty.


Druhý týden

Ranní šálek horké vody s plátkem citronu můžete občas nahradit bylinkovým čajem. Stejně tak je po ránu dobrý i zelený čaj. Jednak dobře osvěží, jednak funguje jako skvělý antioxidant.

● Snídaně: Pokračujte stejným způsobem jako během prvního týdne, pro změnu můžete zařadit zeleninové džusy, bezlepkové ovesné vločky s rýžovým mlékem nebo vodou, banán, jogurt s medem nebo vajíčka natvrdo s celozrnným toastem.

● Svačina: Pokračujte s kousky mrkve, zelí a růžičkami květáku. Jsou plné výživných látek a vlákniny, a dokonce i nasytí.

● Oběd: Snažte se, aby při stolování nebylo centrem pozornosti pouze jídlo. Vyrazte třeba s kolegou z práce, příbuzným nebo přítelem, se kterým musíte něco probrat, nebo vyřešit nějaký problém. Nedílnou součástí detoxikace je totiž uvolnění.

● Svačina: Odpoledne se energie obvykle vytrácí. Svůj podíl na tom může mít menší prokrvení mozku, protože tělo ještě stále tráví živiny dodané obědem. Pro znovunabytí energie si proto zkuste dát oříšky nebo semínka a čistou vodu.

● Večeře: Stejně jako v případě oběda by při večerním stolování jídlo nemělo být centrem vaší pozornosti. Mohlo by být příležitostí k novým nápadům nebo k diskuzi s rodinou.

● Než půjdete spát: Den opět zakončete šálkem bylinkového čaje. Již nyní byste si měla užívat ničím nerušeného spánku. Takto pokračujte dalších sedm dnů a minimálně třikrát do týdne cvičte.

Třetí týden

Během třetího týdne připojte ke svému rannímu šálku teplé vody s citronem i pár strečinkových nebo jógových cviků.
To vás dokonale probudí a tělo navíc hned po ránu spálí více kalorií.

● Snídaně: Stejně jako předchozí týden si vyberte z řady bezlepkových cereálií, rýžového mléka, jogurtu s živými kulturami s trochou medu. Zkuste rybu s přírodní rýží a lososem bez kůže nebo míchaná vajíčka s uzeným lososem.

● Svačina: Touto dobou byste již měla být zvyklá chroupat čerstvou zeleninu, která vám dodává dost energie na to, abyste nepotřebovala dort.

● Oběd: Vyzkoušejte třeba tofu, sóju nebo luštěniny. Obědová přestávka je vhodnou příležitostí přihlásit se na jógu.

● Svačina: Když máte na něco malého chuť, dejte si banán. Když vás nezvladatelně hodí mlsná, sáhněte po bezlepkových sušenkách nebo muffinu, ale nezvykejte si na ně, jsou to kalorické bomby.

● Večeře: Dobrou alternativou mezi lehkými jídly je losos nebo kuře. Dbejte na to, abyste nejedla příliš pozdě, aby tělo mělo dost času jídlo strávit. Připomeňte si, že si máte porci servírovat na menší talíř.

● Než půjdete spát: Zkuste relaxovat. Pohodlně se posaďte, zavřete oči a úplně uvolněte tělo od hlavy až k patám. Začněte pomalu a zlehka dýchat. Myslete na to, že vdechujete energii a vydechujete stres.


Co vám pomůže detox dodržet?

Dr. Joshi radí, abyste si zapisovala, co přes den sníte. Získáte tak jednak dokonalý přehled, ale také dobrý pocit, když budete plán dodržovat. Za každý týden, kdy se to povede, se odměňte něčím příjemným. Takto se nenásilným způsobem donutíte k důslednosti. Disciplína je totiž základ.

V čem je to jiné?

Detox dr. Joshiho není dieta, ale očisťovací program. To je podstatný rozdíl. Zatímco metody na zhubnutí staví na první místo úbytek váhy, podstata detoxu spočívá v pročistění. Vychází z principů indické medicíny: snaží se vyřešit jak problémy těla, tak mysli. Bere tedy ohled na to, jak se cítíte uvnitř. Je třeba připravit se navenek i vevnitř na změnu, kterou vám to přinese. Místo zmenšování porcí prostě některé potraviny vynechejte. Nemusíte se bát pocitu hladu. Můžete sníst tolik, kolik chcete. Nejdůležitějších je hlavně prvních 48 hodin, během nich byste za žádnou cenu neměla zhřešit ,zakázaným' jídlem. Když to uděláte, váš očisťující program ztratí jakoukoli cenu a můžete začít nanovo. Když si dopřejete jídlo, které jíst nemáte, během druhého nebo třetího týdne, není to ideální. Ale když budete dál pokračovat podle plánu, není nic ztraceno.

V průběhu těch nejnáročnějších dvou dní vám pomůže popíjení bylinkového čaje s medem, který zažene chuť na sladké.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama